Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Hur returnerar jag något som jag beställt?

Det visade sig att det jag beställde inte passade. Hur gör jag för att skicka tillbaka det?

Kommentarer

  • Hej Jonas,

    Du har 14 dagars fri returrätt från den dag du hämtar ut/tar emot din beställning, returfrakten är kostnadsfri. Retur gäller inte för specialbeställda/kundanpassade produkter, t.ex. emaljskyltar, bruten färg och textilkabel. Produkten får ej vara använd och eventuell förpackning måste vara hel och ren, annars görs ett avdrag på 20% av priset. Retur av kakel och klinker gäller endast i hela lådor och på våra hämtlager. Eventuell returfrakt bekostas av kund.

    Retur av webborder – gör så här:

    1. Packa in din retur, bifoga följesedel och sätt på returfraktsedeln som följer med leveransen.

    Följde det inte med någon returfraktsedel, ta kontakt med oss (webborder@byggfabriken.com) så hjälper vi dig.

    2. Lämna in paketet till det ombud som passar dig bäst och som stämmer överens med den fraktfirma som står på returfraktsedeln.

    3. När vi tagit emot och behandlat din retur får du en bekräftelse via mail med vidare information om hur eventuell återbetalning går till.

    Förpacka din retur väl så att varorna inte går sönder i returfrakten.

    Returpaket får ej skickas mot postförskott/efterkrav.

    Du är även välkommen in i någon av våra butiker för att få hjälp med ditt ärende, byte eller retur.
    Andreas

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.